Sterker tegen fraude

Nieuwe beveiliging van uw internet transacties en SMS diensten

We hebben een verbeterde beveiliging van de online betalingen gelanceerd, in overeenstemming met de Europese PSD2-verordening. Hiermee houden we het risico op fraude laag.

AirPlus heeft de nieuwe regels geïmplementeerd om SCA-compatibel te worden. Tijdens het betalingsproces van 3D Secure zult u een wijziging in de lay-out van de verkoperspagina's opmerken. Bijna alle online transacties moeten worden geverifieerd met een eenmalig wachtwoord dat via sms wordt verzonden naar het geregistreerde mobiele telefoonnummer van de kaarthouder.

AirPlus lanceerde de tweede factor voor authenticatie: een wachtwoord dat de kaarthouder moet definiëren. De kaarthouder wordt uitgenodigd om zijn wachtwoord te definiëren op een beveiligde webportal van AirPlus, volledig gewijd aan de 3D Secure-service. Voor bijna alle online transacties is het gebruik van twee authenticatiefactoren vereist.

Nieuwe SMS diensten

Om onze dienstverlening verder te verbeteren, werken we daarnaast hard aan nieuwe manieren om onze klanten te beschermen tegen fraude. Zo ontvangt de kaarthouder voortaan een sms wanneer we fraude met zijn of haar kaart vaststellen.

Sterke klantauthenticatie

AirPlus heeft de nieuwe regels geïmplementeerd om SCA-compatibel te worden:


Meer informatie over SCA

3D Secure 2

De 3D Secure-standaard is bedoeld om fraude te verminderen en extra beveiliging te bieden aan online betalingen.
We ondersteunen de nieuwe versie van het 3D Secure-protocol, genaamd: Visa Secure en Mastercard Identity Check.

Wat is sterke klantauthenticatie

Sterke klantauthenticatie (SCA) is een nieuwe Europese wettelijke vereiste om fraude te verminderen en online betalingen veiliger te maken. Als u betalingen wilt accepteren zodra SCA van kracht wordt, moet u extra verificatie uitvoeren in uw betaalproces. SCA vereist authenticatie om ten minste twee van de volgende drie elementen te gebruiken die u aan de linkerkant ziet.


Afbeeldingsbron: https://stripe.com/en-de/guides/strong-customer-authentication