Wat is 3D Secure?
De 3D Secure dienst is een internationaal erkende identificatiestandaard voor online betalingen. Het werd opgezet om frauduleuze online transacties te voorkomen en om ervoor te zorgen dat de kaart bij elke betaling door de echte kaarthouder wordt gebruikt.
Gebruiken alle e-commerce sites 3D Secure?
Nee. De beslissing om zich al dan niet aan te sluiten op 3D Secure ligt bij de online handelaars. De Europese PSD2-verordening betekent echter dat steeds meer e-commerce websites gebruik zullen maken van een sterke tweefactorauthenticatie.
Is deze 3D Secure service gratis?
Ja, deze service is gratis en is standaard gekoppeld aan uw door AirPlus International SA/NV uitgegeven kaart.
Hoe werkt 3D Secure?
Voordat u uw VISA of Mastercard voor online aankopen gebruikt, dient u uw kaart te activeren op het 3D Secure-portaal: https://acs.six-payment-services.com/airplus, met behulp van de code die u per post hebt ontvangen.
Wanneer u de online transactie betaalt met uw VISA of Mastercard op een e-commerce website met de 3D Secure logo's (zie hierboven), wordt u bijna altijd gevraagd om u te authenticeren met twee factoren: SMS + statisch wachtwoord. Deze methode versterkt de veiligheid van uw online aankopen.
Moet ik mijn nieuwe kaart, die ik na 28 oktober heb ontvangen, activeren voor 3D Secure online aankopen?
Ja, een activering is verplicht om een nieuwe kaart* (nieuw nummer) te gebruiken voor online aankopen bij 3D Secure handelaars.
*Een nieuwe kaart betekent: uw eerste kaart op uw rekening of een kaart met een nieuw nummer omdat de vorige geblokkeerd was. Een nieuwe kaart is geen plastic vervanging of een verlopen kaartvernieuwing.
U moet een activeringscode per post hebben ontvangen.
Deze activering is mogelijk met behulp van de activeringscode. U dient het 3D Secure-portaal https://acs.six-payment-services.com/airplus te consulteren om uw kaart te activeren. Selecteer "Registratie" op de startpagina en volg de instructies op het scherm.
Ik heb geen activeringscode ontvangen, wat kan ik doen?
- Als uw kaart sinds juni 2020 is geactiveerd omdat u een wachtwoord had ingesteld, is het normaal dat u geen activeringscode ontvangt.
- Misschien is uw adres niet correct in onze database. Neem contact op met onze klantenservice om deze informatie te verifiëren.
Onze klantendienst helpt u graag verder. De contactgegevens vindt u op www.airplusinternational.be/nl/contact.
Hoe valideert u een 3D Secure betaling met uw kaart?
Wanneer u met uw kaart betaalt op een handelssite, wordt er een tussenscherm weergegeven vóór de bevestiging van de betaling.
U valideert de betaling met behulp van twee factoren: de code die u per sms op uw mobiele telefoon ontvangt en uw statische wachtwoord dat u hebt ingesteld bij de activering van uw kaart in het 3D Secure-portaal.
Moet ik een nieuw 3D Secure-wachtwoord instellen als ik dat al eerder in het 3D Secure-portaal heb ingesteld?
Nee, als u al sinds juni 2020 een nieuw wachtwoord had ingesteld, blijft het geldig en bruikbaar.
Herinnert u zich het 3D Secure wachtwoord niet meer?
Het is noodzakelijk om een nieuw wachtwoord in te stellen op onze 3D Secure Portal. Hiervoor dient u het 3D Secure-portaal: https://acs.six-payment-services.com/airplus te consulteren met uw kaart, "Wachtwoord vergeten" selecteren en een activeringscode aanvragen.
Deze wordt u per post toegestuurd. Vervolgens kunt u met deze code een nieuw wachtwoord definiëren.